Aktualności

Aktualności

Nowości o firmie i jej usługach

156 mln odsłon, 750 tys. unikalnych użytkowników, bezpieczeństwo – czyli 25. Finał WOŚP

09.02.2017
Wydarzenia

W trakcie tegorocznego Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy udało się ustanowić kolejny rekord środków zebranych na sprzęt medyczny. Statystyki opracowane przez Atmana, lidera polskiego rynku data center i jednego z partnerów technologicznych WOŚP, wskazują, że rekordy padły również w sieci – za sprawą internautów licznie odwiedzających witrynę Fundacji.

– Dostarczenie przez Atmana łączy do Internetu o sumarycznej przepustowości 20 Gb/s do studia Finału WOŚP pod PKiN dla nikogo, kto obserwuje co roku organizację tego gigantycznego przedsięwzięcia, z pewnością nie jest zaskoczeniem. Z naszej infrastruktury sieciowej korzystał także główny koordynator obsługi teleinformatycznej Finału jako podstawy do świadczenia swoich usług – udostępniliśmy mu łącza o przepustowości 22 Gb/s. Czyli podczas tegorocznego Finału Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy dysponowała w sumie rekordową przepustowością 42 Gb/s – podkreśla Anna Ossowska z Atmana. – Dodając do tego nasze centrum danych jako fizyczną „bazę” dla urządzeń, na których pracowała chmura obsługująca Finał, jesteśmy dumni z naszego – także tego nieco ukrytego – wkładu w sukces organizacyjny 25. Finału WOŚP. Mamy nadzieję, że nasza „Fabryka Internetu” będzie nieprzerwanie działać dla Orkiestry przynajmniej podczas kolejnych 25 finałów – dodaje Anna Ossowska.

Oprócz udostępnienia infrastruktury Atman miał swój udział w zapewnieniu gwarancji dostępności strony WWW Fundacji mimo ogromnego zainteresowania internautów (nadmiar jednoczesnych odwiedzin może „zawiesić” nieprzygotowaną na to stronę internetową), a także zabezpieczenia jej przed cyberprzestępcami. Jako polski partner amerykańskiej firmy CloudFlare, Atman pomagał Fundacji w doborze i konfiguracji usługi potrzebnej do obsłużenia wzmożonego ruchu podczas Finału. Wybrane rozwiązanie okazało się bardzo skuteczne, jak bowiem wynika ze statystyk, usługa CloudFlare przejęła aż 98% zapytań, zmniejszając bezpośredni transfer danych do serwera WOŚP o blisko 7 TB.

 

Bezpieczne odwiedziny bez odwiedzania

Przez całą niedzielę portal WOŚP odwiedziło 725 tysięcy internautów, a szczyt internetowych wizyt nastąpił ok. godz. 19.00, gdy z witryny korzystało prawie 125 tys. unikalnych użytkowników, wysyłających w tym samym czasie 15 milionów zapytań o strony Fundacji. Łączna liczba odsłon tego dnia wyniosła 156 milionów, z czego aż 152 miliony zostały obsłużone przez CloudFlare – uznane na całym świecie rozwiązanie oferujące usługi typu CDN (Content Delivery Network) połączone z ochroną przed cyberzagrożeniami (jak np. ataki DDoS). Jego zadaniem było rozpoznanie i unieszkodliwienie wszelkich prób ataków oraz odciążenie serwera WOŚP poprzez znaczne ograniczenie liczby zapytań docierających do niego bezpośrednio, a także przyspieszenie ładowania strony przez użytkowników. Polegało to na tym, że CloudFlare skopiował tzw. statyczną zawartość witryny na serwery swojej sieci CDN i gdy ktoś chciał wejść na wosp.org.pl, CloudFlare przechwytywał zapytanie i jeżeli mógł je obsłużyć, serwował odpowiednie paczki danych ze swoich serwerów (wspomniane 7 TB). Jednocześnie CloudFlare analizował, czy przychodzące zapytanie nie jest szkodliwe i blokował wszystkie podejrzane aktywności.

– Chmurowa tarcza ochronna, jak można określić CloudFlare, analizuje ruch w czasie rzeczywistym i w celu identyfikacji niebezpiecznych lub nietypowych działań internautów, a więc stanowiących potencjalne zagrożenie. Rozwiązanie w 100 procentach wypełniło swoje zadanie podczas Finału, strona Orkiestry była w pełni bezpieczna i dostępna dla internautów – stwierdza Anna Ossowska z Atmana.

 

Miliony zagranicznych wizyt

Najwięcej odwiedzin witryny WOŚP pochodziło oczywiście z Polski (137 mln), jednak wydarzenia związane z 25. Finałem tłumnie śledzili w cyberprzestrzeni także internauci z zagranicy. Portal Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odwiedziło 7,3 mln użytkowników globalnej sieci z Wielkiej Brytanii, 3,2 mln z Niemiec, 1,4 mln z USA oraz 1,1 mln z Holandii. To przy okazji udowadnia, że polscy imigranci nie tracą więzi z krajem i są żywo zainteresowani bieżącymi wydarzeniami społecznymi.

ATM S.A. jest notowanym na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie liderem polskiego rynku centrów danych i ekspertem w zakresie bezpieczeństwa transmisji i przetwarzania danych. Pod marką Atman świadczy usługi kolokacji i hostingu oraz usługi w chmurze we własnych centrach danych o łącznej powierzchni 13 600 mkw. Wykorzystując swoje łącza zagraniczne i sieci światłowodowe w największych miastach Polski, Atman oferuje usługi szerokopasmowe, w tym dostęp do Internetu i transmisję danych. Głównymi odbiorcami usług są operatorzy telekomunikacyjni, media tradycyjne i portale internetowe oraz firmy z sektora finansowego, handlowego i przemysłowego. Więcej informacji na atman.pl.