12.11.2015

31,5 mln zł – tyle wyniosły przychody z podstawowych segmentów operacyjnych największego operatora centrów danych w Polsce w trzecim kwartale br. Oznacza to wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku o 6%. Spółka zwiększyła także marżę ze sprzedaży – wzrosła rok do roku o 4%, do poziomu 17,5 mln zł.

W trzecim kwartale roku bieżącego firma wyraźnie zwiększyła sprzedaż w porównaniu do ubiegłego roku uzyskując przychody na poziomie 31,5 mln zł. Spółka poprawiła wyniki w dwóch podstawowych segmentach. Wzrosły zarówno przychody z usług centrów danych – o 16% (segment ten odpowiada już za ok. 60% EBITDA spółki), jaki i – po raz pierwszy od kilku kwartałów – usług telekomunikacyjnych. Sprzedaż wzrosła w tym segmencie o 1% rok do roku.

Spółce udało się również zahamować trend spadkowy w zakresie rentowności usług telekomunikacyjnych. Uzyskiwana marża w przychodach abonamentowych wzrosła z 45% w drugim kwartale roku do 47% w trzecim. Co więcej, wzrasta udział przychodów abonamentowych, które stanowią już 97% wszystkich przychodów z segmentów podstawowych.

Marża ze sprzedaży z całej działalności wyniosła w raportowanym okresie niemal 17,5 mln zł. Oznacza to wzrost o 4% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Lepsze wyniki są efektem zmian, które konsekwentnie wprowadzamy od początku roku w obszarze sprzedaży i marketingu. W trzecim kwartale zwiększyliśmy o około 100 mkw. skomercjalizowaną powierzchnię kolokacyjną netto, a także – znacząco – sprzedaż serwerów dedykowanych ATMAN EcoSerwer. Jednak ciągle jeszcze tempo wzrostu przychodów z usług centrów danych nie jest zadowalające. Obecnie prowadzimy zaawansowane negocjacje dotyczące kolejnych kontraktów na duże powierzchnie kolokacyjne, które to tempo powinny znacznie przyspieszyć. Równolegle prowadzona optymalizacja procesów zakupowych przełoży się na stały wzrost rentowności, generując tym samym coraz większe zyski dla akcjonariuszy – przekonuje Tadeusz Czichon, Prezes Zarządu ATM S.A.

Zgodnie ze strategią ogłoszoną wiosną br., ATM S.A. chce zwiększyć sprzedaż do klientów zagranicznych (ma ona wynieść 25-35% przychodów ogółem) oraz zysk EBITDA. W 2017 r. ma on wynieść przynajmniej 60 mln zł. Ma w tym pomóc m.in. wprowadzenie do sprzedaży nowych produktów związanych z usługami centrów danych, szczególnie tych, które związane są z bezpieczeństwem IT.

Badania zarówno własne, jak i firm analitycznych pokazują, że przedsiębiorstwa są coraz bardziej świadome zagrożeń związanych z brakiem dostępu do danych. W dobie rosnącej cyberprzestępczości, rozwoju technologii Internetu Rzeczy i Big Data, centra danych mają ogromną rolę do odegrania, zapewniając odpowiedni poziom bezpieczeństwa – tłumaczy Jacek Krupa, Wiceprezes Zarządu ATM S.A.

Według raportów firmy badawczej PMR Research, ATM S.A. jest liderem krajowego rynku centrów danych (wg powierzchni kolokacyjnej brutto), znajduje się również na 3. miejscu w Europie Środkowo-Wschodniej (wg tego samego kryterium).

Prezes Tadeusz Czichon, współzałożyciel spółki, kierujący nią od 26 lat, z dniem 1 grudnia przekazuje zarządzanie spółką w ręce Dariusza Terleckiego, menedżera od wielu lat pełniącego funkcje zarządcze i sprzedażowe w dużych firmach usługowych, w tym także telekomunikacyjnych oraz IT. – Rada Nadzorcza stwierdziła, że aktualny stan rozwoju spółki stwarza dogodną sytuację na przekazanie zarządzania spółką innej osobie. Osobiście, jako akcjonariusz i osoba emocjonalnie związana ze spółką i jej załogą od początku jej istnienia, będę wspierał działania nowego zarządu i obserwował z uwagą dalszy rozwój ATM. O ile akcjonariusze wyrażą taką wolę, to z poziomu Rady Nadzorczej ATM S.A. – powiedział Tadeusz Czichon.

ATM S.A. jest notowanym na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie liderem polskiego rynku centrów danych i ekspertem w zakresie bezpieczeństwa transmisji i przechowywania danych. Pod markami ATMAN i Thinx Poland świadczy usługi kolokacji i hostingu oraz usługi w chmurze we własnych centrach danych o łącznej powierzchni 13 600 mkw. Wykorzystując swoje łącza zagraniczne i sieci światłowodowe w największych miastach Polski, ATM oferuje usługi szerokopasmowe, w tym dostęp do Internetu i transmisję danych. Głównymi odbiorcami usług są operatorzy telekomunikacyjni, media tradycyjne i portale internetowe oraz firmy z sektora finansowego, handlowego i przemysłowego.
Dokładniejsze informacje pod adresem:
www.atm.com.pl.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel