18.11.2015

Po usługę biura zapasowego sięgają coraz mniejsi klienci

ATMAN, operator telekomunikacyjny i lider rynku data center w Polsce, dokonał pierwszego uruchomienia biura zapasowego w związku z rzeczywistą awarią w siedzibie klienta. Na zlecenie firmy z branży finansowej, operator udostępnił pełne środowisko pracy na 30 stanowiskach. W ciągu ostatniego półrocza blisko połowa polskich firm doświadczyła problemów z realizacją bieżących działań z powodu braku prądu lub dostępu do Internetu.

Banki, biura maklerskie i firmy ubezpieczeniowe – do niedawna głównym klientem biur zapasowych były firmy, które muszą wdrażać awaryjne procedury ze względu na wymogi prawne. To się jednak zmienia. Pierwsze tzw. produkcyjne wdrożenie biura zapasowego ATMAN zrealizował nie dla międzynarodowej korporacji, ale dla firmy średniej wielkości. – W niedzielę po godzinie 20 otrzymaliśmy zlecenie przygotowania biura zapasowego na 30 stanowisk z szerokopasmowym dostępem do Internetu i siecią telefoniczną – opowiada Ewelina Hryszkiewicz, kierownik ds. produktu w ATM S.A.

Zgodnie z przewidzianą procedurą pracownicy firmy w ciągu niespełna 4 godzin skonfigurowali sieć internetową i telefoniczną, zestawili transmisję danych i udostępnili stanowiska biurowe z komputerami PC zawierającymi wymagane przez klienta oprogramowanie oraz dostępem do urządzeń peryferyjnych itp. Jeszcze przed północą klient mógł skorzystać z w pełni wyposażonego biura zapasowego w nowo oddanym biurowcu na terenie Centrum Danych ATMAN na warszawskiej Pradze. – W poniedziałek rano przychodząc do nowego biura, pracownicy mieli dostęp nie tylko do swoich skrzynek mailowych, ale także określonego przez klienta i wcześniej zainstalowanego oprogramowania – wyjaśnia Ewelina Hryszkiewicz.

Biuro zapasowe to usługa polegająca na odtworzeniu i udostępnieniu pełnego środowiska pracy w przypadku niedostępności budynku, awarii zasilania czy Internetu. Choć w tej chwili ATMAN świadczy usługę dla ponad 30 firm, to do tej pory klienci używali biura zapasowego do testowania procedur działania w sytuacjach kryzysowych i szkolenia swoich pracowników. Jak zauważa Jacek Krupa, wiceprezes ATM S.A., obecnie zmieniają się nie tylko oczekiwania względem usług, ale też i profil klientów. – W tej chwili obsługujemy klientów, którzy potrzebują zarówno powyżej stu, jak i kilku stanowisk roboczych. To znacząca zmiana, bo biuro zapasowe kojarzone było do niedawna przede wszystkimi z dużymi przedsiębiorstwami. Dzisiaj jednak coraz częściej każda minuta bez dostępu do infrastruktury i możliwości świadczenia usług klientom wiąże się z konkretnymi stratami finansowymi, więc po usługi sięgają zarówno firmy z branży contact center czy e-commerce, jak i placówki medyczne – tłumaczy Jacek Krupa.

Wszystko wskazuje na to, że zainteresowanie usługą biura zapasowego będzie rosło, bo awarie to codzienność uprzykrzająca życie co drugiej firmie w Polsce, niezależnie od wielkości i branży. Aż 52% ankietowanych przez ATMAN menedżerów przyznało, że na przestrzeni 6 ostatnich miesięcy ich firmy doświadczyły przerw w dostępie do Internetu i sieci energetycznej. – Co ciekawe, aż 41% firm przez nas badanych przyznało, że efektem braku dostępu do Internetu i energii elektrycznej była ograniczona działalność firmy lub jej zupełny brak. To pokazuje wagę problemu, a jednocześnie tłumaczy, dlaczego po usługi do niedawna kojarzone z dużymi firmami sięgają coraz mniejsze podmioty – analizuje Jacek Krupa.

Obecnie ATMAN dysponuje ok. 3000 mkw. powierzchni pod biura zapasowe. Usługa standardowo obejmuje stanowiska pracy wyposażone w biurka z komputerami PC połączonymi w sieć lokalną, zasilanie bezprzerwowe, telefony z numerami miejskimi i wewnętrznymi, a także dostęp do drukarek, faksów i kserokopiarek oraz pomieszczeń socjalnych (toalety, kuchnie). Budynki, w których znajdują się biura, są objęte zarówno ochroną fizyczną, jak też systemem kontroli i rejestracji dostępu. Do dyspozycji są też miejsca parkingowe.

Od niedawna dostęp do danych klienta i oprogramowania firmowego jest zapewniany przy wykorzystaniu najnowszych technologii oferowanych przez Microsoft – dedykowanych pulpitów wirtualnych Microsoft Windows. Nowy model świadczenia usługi Biura Zapasowego został prowadzony niedawno, po podpisaniu we wrześniu br. strategicznej umowy z korporacją z Redmond i dołączeniu do programu Microsoft Cloud OS Network. Jedną z zalet tego rozwiązania jest możliwość dynamicznego uruchamiania prekonfigurowanych stanowisk pracy w dowolnym pomieszczeniu i dokonywania szybkich aktualizacji oprogramowania na wielu stanowiskach jednocześnie.

ATM S.A. jest notowanym na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie liderem polskiego rynku centrów danych i ekspertem w zakresie bezpieczeństwa transmisji i przechowywania danych. Pod markami ATMAN i Thinx Poland świadczy usługi kolokacji i hostingu oraz usługi w chmurze we własnych centrach danych o łącznej powierzchni 13 600 mkw. Wykorzystując swoje łącza zagraniczne i sieci światłowodowe w największych miastach Polski, ATM oferuje usługi szerokopasmowe, w tym dostęp do Internetu i transmisję danych. Głównymi odbiorcami usług są operatorzy telekomunikacyjni, media tradycyjne i portale internetowe oraz firmy z sektora finansowego, handlowego i przemysłowego.
Dokładniejsze informacje pod adresem:
www.atm.com.pl.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel