24.10.2016

5 mld euro – tyle wart jest obecnie polski rynek prywatnych usług medycznych. Rośnie on najszybciej spośród państw Europy Środkowo-Wschodniej, odpowiadając już za ponad 1/3 wartości całego rynku CEE. Niestety, dużym problemem jest lojalność klientów, która należy do najniższych w Europie, a także coraz wyższe koszty zarządzania.

Niepotrzebne koszty

Jednym z palących problemów spółek oferujących prywatne usługi medyczne są niewykorzystane przez pacjentów wizyty, generujące milionowe straty. Medicover mógłby zrealizować rocznie od 120-140 tys. wizyt więcej – gdyby pacjenci z nich nie zrezygnowali – i nie stracić w związku z tym 12-14 mln złotych. W przypadku Lux Medu w 2012 roku odwołane wizyty stanowiły 6,5% wszystkich zaplanowanych konsultacji, natomiast Enel-Med odnotował ich wówczas ponad 10 tys., przyznając, że w związku z rezygnacjami rocznie traci ok. 5 mln złotych.

– Z naszego doświadczenia wynika, że jednym z najczęstszych problemów, z jakimi borykają się placówki medyczne, są tzw. „puste gabinety”, czyli niewykorzystane wizyty generujące niepotrzebne koszty, niewystarczająco szybka i bezawaryjna wymiana informacji między oddziałami firmy oraz obsługa kilku kanałów komunikacji z pacjentem. Dużym wyzwaniem są też rosnące koszty IT – zwraca uwagę Tomasz Paprocki z Focus Telecom Polska.

Technologia

Dlaczego klienci rezygnują? Co zrobić, by poprawić jakość obsługi i zmniejszyć jej koszty? Jak zwiększyć sprzedaż nawet o 60%? Jak ograniczyć koszty IT nawet o połowę? Na te pytania będzie można uzyskać odpowiedź w trakcie branżowego spotkania poświęconego zwiększeniu efektywności zarządzania w służbie zdrowia.

Organizatorem najbliższego „Śniadania w Chmurze” są firmy Focus Telecom Polska i Atman. Konferencja, która odbędzie się 26 października w warszawskim klubie „Level 27”, jest skierowana do dyrektorów placówek medycznych, osób odpowiedzialnych za procesy rejestracji pacjentów czy przepływ informacji pomiędzy oddziałami instytucji.

– Główną ideą organizowanego przez nas spotkania jest chęć wskazania rozwiązań, które mogą pomóc w rozwiązaniu problemów związanych z obsługą klienta, komunikacją czy bezpieczeństwem danych. Będziemy dyskutować na temat możliwości zwiększenia bazy klientów i liczby umawianych wizyt, a także redukcji kosztów z tym związanych tłumaczy Tomasz Paprocki z Focus Telecom Polska.

Uważamy, że warto pokazywać placówkom medycznym, w jaki sposób technologia może być dla nich wsparciem. Na przykład jakość i bezpieczeństwo transmisji danych ma niebagatelny wpływ na niezakłócony obieg informacji, co przekłada się na możliwość skupienia się na prowadzeniu podstawowej działalności i efektywniejsze zarządzanie placówkami – podkreśla Piotr Czajka z Atmana.

Środa w Millenium Plaza

Spotkanie odbędzie się w warszawskim klubie „Level 27”, zlokalizowanym w Al. Jerozolimskich 123a, w godzinach 9.00-12.30. Wstęp jest wolny dla uczestników, którzy wcześniej zarejestrują się na stronie: http://focustelecom.pl/sniadanie-chmurze-branza-medyczna/.

Wśród uczestników, którzy przekażą swoje wizytówki do konkursu, rozlosowane zostaną nagrody przygotowane przez organizatorów i partnerów spotkania.

Będzie to już 23. „Śniadanie w Chmurze” zorganizowane przez Focus Telecom Polska. Do tej pory w spotkaniach wzięło udział ponad 600 gości i przeszło 30 partnerów.

 

ATM S.A. jest notowanym na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie liderem polskiego rynku centrów danych i ekspertem w zakresie bezpieczeństwa transmisji i przetwarzania danych. Pod marką Atman świadczy usługi kolokacji i hostingu oraz usługi w chmurze we własnych centrach danych o łącznej powierzchni 13 600 mkw. Wykorzystując swoje łącza zagraniczne i sieci światłowodowe w największych miastach Polski, Atman oferuje usługi szerokopasmowe, w tym dostęp do Internetu i transmisję danych. Głównymi odbiorcami usług są operatorzy telekomunikacyjni, media tradycyjne i portale internetowe oraz firmy z sektora finansowego, handlowego i przemysłowego. Więcej informacji na www.atman.pl.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel