Chcesz wiedzieć więcej?

Jeśli interesują Cię nasze usługi i chcesz otrzymać dedykowaną ofertę, skontaktuj się z nami. Zapytaj o ofertę

Dostęp do internetu

Sprawdź dostępność usługi w Twojej lokalizacji Sprawdż dostęp

Kalkulator kolokacji

Sprawdź cenę usługi dostosowanej do Twoich potrzeb. Sprawdź ceny

Rekomendują nas

„Współpraca BRE Bank i ATM S.A. rozpoczęta już w 1997 r. zaowocowała realizacją wielu złożonych projektów teleinformatycznych, w których ATM wykazała się rzetelnością i profesjonalizmem.”

BRE Bank SA Zobacz referencje

Aktualności

ATM S.A. liderem polskiego rynku centrów danych 02.04.2014

Jak wynika ze wstępnych danych PMR, opracowanych na potrzeby raportu „Rynek centrów danych w Polsce 2014", udział ATM w polskim rynku data center według stanu na koniec 2013 r. wyniósł 11%. ATM pozostaje największym dostawcą usług centrów danych w Polsce, potwierdzając tym samym właściwy kierunek rozwoju oraz konkurencyjność oferty, z której coraz częściej korzystają już nie tylko polskie, ale też zagraniczne firmy.

Warszawa, 2 kwietnia 2014 r. – ATM S.A., właściciel i operator ogólnopolskiej sieci światłowodowej ATMAN oraz dostawca usług centrów danych w Polsce (świadczonych pod markami ATMAN i Thinx Poland), wyjaśnia swoją mocną pozycję m.in. elastycznym podejściem do potrzeb klientów, a także wysoką jakością świadczonych usług.

Usługi centrów danych świadczymy już od blisko 15 lat. W tym czasie nie tylko regularnie inwestujemy w coraz większą i lepiej wyposażoną powierzchnię kolokacyjną, lecz także stale podnosimy poziom naszych usług. Dotyczy to zarówno wyjątkowych na polskim rynku parametrów technicznych naszych serwerowni, jak i wyczulonej na potrzeby klienta obsługi handlowej i technicznej. Zbierane latami doświadczenia wyraźnie przekładają się na wielu lojalnych klientów i nowo pozyskiwane kontrakty – powiedział Maciej Krzyżanowski, Prezes Zarządu ATM S.A.

Szybko przybywa polskich firm, które operują na kilku rynkach. Skala działalności jednak powoduje, że muszą optymalizować koszty zarządzania coraz większą ilością danych. Jednocześnie oczekują, że przepływ informacji między oddziałami będzie niezakłócony. Identyczne potrzeby formułują zagraniczni klienci, którzy również wybierają centra danych ATM ze względu na wysoką jakość usług świadczonych po atrakcyjnych cenach.

Jesteśmy w przededniu oddania do użytku naszej najnowszej inwestycji – budynku kolokacyjnego F4 o powierzchni netto 1000 m kw. w Centrum Danych ATMAN. Zawarta już została wieloletnia umowa z firmą reprezentującą branżę finansową na jedną czwartą całej dostępnej w tym budynku powierzchni kolokacyjnej, a także prowadzone są intensywne rozmowy z innymi potencjalnymi klientami. Wysokie zainteresowanie klientów naszymi usługami utwierdza nas w słuszności prowadzonych działań inwestycyjnych – dodał Maciej Krzyżanowski.

ATM niezmiennie gwarantuje bardzo wysokie parametry jakościowe usług kolokacyjnych. Zadowolenie klientów z jakości świadczonych usług to czynnik determinujący wyniki finansowe ATM S.A. za 2013 r. Spółka uzyskała w sumie 131 mln zł przychodów, przy czym największą dynamikę wzrostów zanotowała w segmencie usług kolokacyjnych i hostingu. Przychody w tym segmencie wzrosły o 17 proc. r/r i wyniosły 58 mln zł. Z kolei popyt na serwery dedykowane małym i średnim przedsiębiorstwom był większy aż o 190 proc. i osiągnął wartość 3,8 mln zł.

Tak duża dynamika wynika z niskiego poziomu nasycenia sektora MŚP usługami centrów danych. W ocenie PMR, polski rynek centrów danych, choć już największy w Europie Środkowo-Wschodniej, jest wciąż we wczesnej fazie rozwoju. Warty dziś już wyraźnie ponad miliard złotych – o kilkanaście procent więcej niż w 2012 r. – powinien utrzymać swoją dotychczasową dwucyfrową dynamikę rozwoju także w najbliższych latach.

W planach rozwojowych ATM S.A. jest również budowa kolejnej serwerowni w ramach Centrum Danych ATMAN. Inwestycja powinna być ukończona w połowie 2015 roku i pozwoli umocnić pozycję spółki na polskim rynku centrów danych.

ATM S.A. jest spółką teleinformatyczną, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Pod markami ATMAN i Thinx Poland świadczy usługi telekomunikacyjne dla przedsiębiorstw i instytucji w oparciu o własne sieci światłowodowe i centra danych. Najważniejsze składniki oferty ATM to: dostęp do Internetu, szerokopasmowa transmisja danych oraz usługi kolokacji i hostingu. Spółka świadczy także usługi telefoniczne oraz outsourcingu telekomunikacyjnego. Głównymi odbiorcami usług są operatorzy telekomunikacyjni, media tradycyjne i portale internetowe oraz firmy z sektora finansowego, handlowego i przemysłowego. Dokładniejsze informacje pod adresem: www.atm.com.pl.

Zaufali nam: