Wystarczy skorzystać z jednego z trzech sposobów:
- Utworzyć zgłoszenie po zalogowaniu na stronie Strefa Klienta – najbardziej polecane, gdyż zgłoszenie od razu jest przekazywane do inżynierów jako autoryzowane
- Wysłać e-mail na adres servicedesk@atman.pl, który zawsze wymaga jeszcze autoryzacji telefonicznej
- Skontaktować się pod numerem telefonu +48 22 51 56 800
Zapraszamy Cię od strony ulicy Jubilerskiej, jeśli jesteś naszym klientem, gdyż otrzymasz w recepcji kartę uprawniającą do poruszania się po swojej kolokacji.
Jeśli jesteś dostawcą/kurierem lub przyjeżdżasz na spotkanie (wizyta biurowa), zapraszamy Cię od strony ulicy Mglistej, gdzie zostaniesz zweryfikowany przez ochronę.
Zawsze pamiętaj o zabraniu ze sobą dowodu tożsamości ze zdjęciem, bez takiego dokumentu nie zostaniesz wpuszczony na teren kampusu.l
Prześlij do nas krótką wiadomość na adres e-mail servicedesk@atman.pl. W treści umieść dane inżyniera, czyli imię, nazwisko, serię i numer dokumentu tożsamości. Podaj datę i godzinę wizyty oraz dane samochodu: markę i numer rejestracji, jeśli inżynier będzie potrzebował miejsca parkingowego. Wizyta jest zawsze autoryzowana telefonicznie z osobą zarządzającą listą dostępową do serwerowni.
Tak. Przesyłkę zgłoś wcześniej, wysyłając wiadomość na adres: servicedesk@atman.pl. W treści podaj spodziewany termin odbioru oraz zawrzyj informację, czy przesyłkę odbierze pracownik Twojej firmy, czy chcesz, aby odebrali ją nasi inżynierowie (usługa dodatkowo płatna, zgodnie z cennikiem Remote Hands). Do wiadomości dołącz list przewozowy.
Tak, ale niezbędne jest wcześniejsze przesłanie zapytania na adres servicedesk@atman.pl w celu umówienia terminu wykonania zdjęć. Poproś pracownika Biura Obsługi o przesłanie pełnej procedury, w której zawarte są informacje, jakich danych aparatu i fotografa wymagamy.
Biuro Obsługi Klienta pracuje w trybie 24/7/365.
Awarię możesz zgłosić telefonicznie pod numerem +48 22 515 68 00, e-mailem pod adresem servicedesk@atman.pl oraz po zalogowaniu do Strefy Klienta.
Prześlij informację o zmianie danych na adres servicedesk@atman.pl. Do wiadomości dołącz dokument potwierdzający zmianę: KRS lub uchwałę zarządu o zmianie adresu/nazwy firmy.
Podczas podpisywania umowy możesz wybrać z góry e-fakturę zamiast tradycyjnej formy drukowanej. Jeśli jednak nie zdecydujesz się na to od razu, w każdej chwili możesz przesłać do nas oświadczenie o akceptacji e-faktury.
Wszystkie aktualizacje list zawierających dane kontaktowe osób uprawnionych do wejścia do kolokacji na listach lub osób wyznaczonych do otrzymywania powiadomień związanych z działaniem usług należy zgłaszać poprzez przesłanie nowej listy na adres e-mail servicedesk@atman.pl lub edycję tych list w Strefie Klienta.
Proszę zabrać ze sobą dowód osobisty/paszport/prawo jazdy. Dokument powinien odpowiadać temu, który został podany w zapowiedzi lub znajduje się na liście dostępowej. Jeśli w systemie mamy dowód osobisty, to wejście za okazaniem prawa jazdy nie będzie możliwe.
Dla serwerów dedykowanych duplikat faktury można wygenerować samemu po zalogowaniu do panelu na stronie www.panel.atman.pl wybierając zakładkę „Moje faktury” i przy zaksięgowanych dokumentach wybieramy „Utwórz duplikat”.
Duplikat faktury dla pozostałych usług wysyłamy po przesłaniu zapytania na adres e-mail: servicedesk@atman.pl.
Użytkownicy otrzymują od nas darmowy portal klienta (Strefę Klienta), w której udostępniamy statystyki usług, monitoring kolokacji, możliwość zgłaszania zapytań i zleceń, podgląd faktur. Dostęp jest możliwy po zalogowaniu do konta w przeglądarce internetowej na komputerze osobistym, tablecie lub telefonie komórkowym. Możliwości użytkowników są rozszerzane i ograniczane przez osobę administrującą Kontem Głównym, wyznaczoną w Twojej firmie do zakładania kont użytkowników i przydzielania im odpowiednich uprawnień w portalu.
Uprawnienia do zarządzania listą dostępową do kolokacji mają osoby, które z ramienia klienta zostały do takiego zarządzania wskazane w umowie. Również wyłącznie te osoby wskazane w umowie mają możliwość awizowania wizyt do kolokacji.
Do nadania uprawnienia do kolokacji oprócz imienia i nazwiska potrzebny jest też numer aktualnego dokumentu tożsamości osoby awizowanej. Numer ten możesz podać w formie zamaskowanej w następujący sposób:
- numer dowodu osobistego powinien mieć odtajnione wszystkie litery serii i ostatnie trzy cyfry numeru dowodu osobistego,
- numer paszportu powinien mieć odtajnione wszystkie litery serii i ostatnie trzy cyfry numeru paszportu
- Najpierw trzeba fizycznie pojawić się we właściwym centrum danych – tam gdzie świadczona jest usługa :). Na terenie Warszawy są dwie lokalizacje:
- Atman DC WAW-1 -> ul. Grochowska 21A (wjazd od ul. Jubilerskiej)
- Atman DC WAW-2 -> ul. Konstruktorska 5 (wjazd od ul. Konstruktorskiej)
- Gdy jesteś w pobliżu, udaj się do punktu recepcyjnego. Dla ułatwienia przygotowaliśmy poglądową mapę obu kampusów DC z zaznaczonymi punktami recepcyjnymi.
- Na miejscu musisz okazać dokument tożsamości, którego numer został nam wcześniej zgłoszony.
- Otrzymasz kartę zbliżeniową, z którą będziesz uprawniony do wizyty w kolokacji – ta karta posłuży Ci też do otwierania przejść.
- Gdy przejdziesz przez kołowrotek do strefy data center, zaopiekuje się Tobą nasz pracownik, który będzie Ci asystował w drodze do Twojej kolokacji. Pracownik ten zorganizuje Ci dostęp do urządzeń, do których masz uprawnienia.
Niestety, nie. Bez weryfikacji dokumentu tożsamości z informacjami zawartymi w awizo nie jesteśmy w stanie przeprowadzić autoryzacji, a w konsekwencji nadać odpowiednich uprawnień.
Takie prace należy zgłosić w BOK celem wydania zgody na ich przeprowadzenie. Konieczne jest zapoznanie się z Regulaminem wykonywania prac w Atmanie i złożenie stosownego oświadczenia przez wszystkich uczestniczących w pracach.
Wykonywanie fotografii w centrum danych jest regulowane procedurami, należy skontaktować się z BOK, aby uzyskać odpowiednie informacje.
Takie osoby są wyposażone w identyfikatory umieszczone w widocznym miejscu, ponadto ubrane są w charakterystyczne ciemne uniformy z logo Atmana.
Pojazd może być zaparkowany tak długo, jak długo przebywasz na terenie kampusu. W chwili gdy opuszczasz teren kampusu, Twój pojazd musi opuścić parking wewnętrzny.
Atman Cloud to chmura typu VPC (Virtual Private Cloud), umożliwiająca każdemu użytkownikowi utworzenie i zarządzanie własną wirtualną infrastrukturą serwerową. Na jednej dużej platformie sprzętowej funkcjonuje wiele niezależnych od siebie, logicznie odseparowanych, prywatnych środowisk.
Za pomocą dwóch narzędzi, które umożliwiają wykonanie wszystkich czynności administracyjnych:
- panelu WWW
- API.
Zaawansowani użytkownicy mogą używać również:
- wbudowanego modułu Heat i szablonów OpenStack
- zewnętrznego narzędzia IaC Clouding firmy Contrust.
Dodatkowo wszystkie uznane narzędzia do automatyzacji, takie jak: Terraform, Ansible, SaltStack, Puppet, mają moduły integrujące się z Openstack i mogą być używane z naszą chmurą.
python-openstackclient
Wirtualizator: KVM
Orkiestrator: Openstack
Każdej wielkości – od pojedynczych serwerów wirtualnych po duże, złożone środowiska wieloserwerowe.
- Opłata abonamentowa, czyli stała miesięczna kwota za zamówione zasoby serwerowe
- PAYG – opłata za zużyte zasoby, rozliczana z dołu po każdym miesiącu z dokładnością do godziny użycia zasobów
Czytaj więcej
Tak.
RAM, vCore, vHDD, IPv4, licencje na płatne oprogramowanie (np. Microsoft Windows).
0 zł (zero)
Chmurę można kupić, podpisując umowę z Atmanem.
Skontaktuj się z nami
1 Gbps dla każdego środowiska w chmurze Atman.
Przy rozliczaniu abonamentowym Atman ustawia wykupione zasoby serwerowe w środowisku jako górną granicę (tzw. hard limit), nie ma możliwości przekroczenia tych zasobów przez użytkownika.
W przypadku PAYG Atman ustala z użytkownikiem wielkość bezpiecznych nieprzekraczalnych granic. Niemniej można je w dowolnej chwili zmienić.
Atman Cloud oferuje dwa profile wydajnościowe: 200 iops oraz 2000 iops per wolumen danych.
Jedną geograficzną. Druga jest przygotowywana, planowany termin uruchomienia to koniec 2019 roku.
Trzy. Cała platforma podzielona jest na trzy grupy fizycznych szaf. Użytkownik może jawnie przypisywać wirtualne serwery do wybranej grupy.
Tak. Użytkownik może tworzyć samodzielnie dowolną liczbę sieci wewnętrznych L2.
W Centrum Danych Atman WAW-1 w Warszawie przy ul. Grochowskiej 21a.
Tak. Z klientami będącymi administratorami danych osobowych podpisujemy osobną umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych, a jej zapisy zgodne są z regulacjami RODO.
- Całe środowisko serwerowe oddzielone jest logicznie od innych środowisk, uniemożliwiając mieszanie się ruchu pomiędzy użytkownikami.
- Automatyczna trzykrotna replikacja danych zgromadzonych na vHDD – na różnych dyskach i różnych serwerach platformy.
- Router brzegowy, na którym można definiować reguły filtrowania ruchu w warstwie L3 dla całego środowiska, uruchomiać load balancing, a także tworzyć połączenia VPN.
- Narzędzie Security Groups, które umożliwia definiowanie reguł filtrowania ruchu L3 dla pojedynczych serwerów wirtualnych lub ich grup.
- Wbudowany mechanizm antyDDoS dla całej platformy chmurowej.
- Możliwość wykonywania snapshotów wolumenów danych.
Przy ataku 1,1 Gbps lub pakietach 120 kpps – scrubbing (oczyszczanie ruchu: przepuszczanie właściwego, odcinanie niepożądanego).
Przy ataku 1,5 Gbps lub pakietach 1 Mpps – blackholing (wycinanie całego ruchu).
Nie. Klientom chcącym korzystać z kopii zapasowych polecamy usługę Atman Backup.
Agentowy.
Commvault.
Do systemu plików (na systemy operacyjne Windows, Linux, FreeBSD, MacOSX) i dla środowisk wirtualnych VMware.
Paczki instalacyjne takich agentów, a także plany backupowe i instrukcje użytkowania przygotowujemy na żądanie jako “Custom Plan” za dodatkową opłatą.
Za pomocą wygodnego panelu administracyjnego WWW.
https://panel.backup.atman.pl
Każdej wielkości – na naszej platformie nie zabraknie miejsca:)
Przez Internet.
Tak, transmisja na całej drodze agent -> platforma jest szyfrowana, również dane składowane na platformie są szyfrowane.
Są dwie składowe opłaty: liczba serwerów objętych ochroną backupową i przestrzeń chroniona (liczona u źródła, czyli na Twoich serwerach).
0 zł (zero)
W Centrum Danych Atman WAW-2 w Warszawie przy ul. Konstruktorskiej 5.
Tak. Z klientami będącymi administratorami danych osobowych podpisujemy osobną umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych, a jej zapisy zgodne są z regulacjami RODO.
Klienci Serwerów Dedykowanych chronieni są przez dedykowane, kompleksowe, w pełni zautomatyzowane rozwiązanie antyDDoS. W jego skład wchodzi zarówno odpowiednia infrastruktura sieciowa – nadmiarowe łącza o dużej przepustowości – jak i systemy odpowiedzialne za rozpoznawanie i filtrowanie ataków.
Podsystem filtrujący stara się eliminować ataki w taki sposób, by w jak najmniejszym stopniu zakłócić normalny ruch sieciowy zaatakowanego hosta. W pierwszej kolejności identyfikowane są styki, za pośrednictwem których realizowany jest atak, i mechanizmy filtrujące uruchamiane są tylko na atakowanych łączach.
Wszystkie serwery mają zawartą w cenie podstawową ochronę przed atakami DDoS. Ponadto oferujemy plany dla bardziej wymagających klientów:
Za pośrednictwem interfejsu IPMI (Intelligent Platform Management Interface). Jest to urządzenie zamontowane na płycie głównej serwera, dające możliwość zdalnego podłączenia się do serwera z pominięciem systemu operacyjnego. Użytkownik ma pełny dostęp do ekranu, klawiatury, myszki serwera. Może zdalnie włączyć, wyłączyć lub zresetować serwer. Może także podłączyć dowolny plik ISO lub CD-ROM z własnego komputera i wgrać go na serwer, np. aby przeinstalować system operacyjny lub oprogramowanie do wirtualizacji. Cała komunikacja z serwerem jest szyfrowana i zabezpieczona przed interwencją osób postronnych. Konsolę IPMI można uruchomić, wybierając opcję „IPMI” w zakładce „Moje serwery” Panelu Klienta.
Tak, przy pomocy interfejsu IPMI można zainstalować dowolny system operacyjny, a także podłączyć własny obraz dysku do serwera. ATM nie zapewnia wsparcia dla systemów instalowanych przez klientów usługi.
Instalacja systemu przy pomocy IPMI nie różni się niczym od standardowej instalacji systemu przeprowadzanej przy dostępie fizycznym do maszyny. Patrz np. Supermicro IPMI Virtual Media + Centos.
IPMI pozwala na pełne zdalne zarządzanie serwerem włącznie ze zmianą ustawień BIOS, uruchomieniem komputera ze zdalnego nośnika, przechwyceniem ekranu, myszki, klawiatury, a także zdalnym restartem i wyłączeniem serwera poprzez odcięcie zasilania do płyty.
Ze względów bezpieczeństwa dostęp do konsoli IPMI aktywowany w Panelu Klienta działa przez 8 godzin od momentu uruchomienia konsoli. Po upływie tego czasu połączenie jest odcinane automatycznie. Zachęcamy do samodzielnego wyłączania dostępu do IPMI po zakończeniu pracy – odpowiedni przycisk pojawi się w Panelu Klienta po uruchomieniu dostępu.
W ciągu miesiąca możesz wielokrotnie korzystać z funkcji IPMI, liczba połączeń jest nieograniczona.
W ofercie Atmana jest dostępna na zamówienie szeroka gama konfiguracji opartych na platformie x86. Takie niestandardowe konfiguracje prosimy zamawiać za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.
Tak, świadczymy usługę administracji serwerami – jednak każdorazowo dokonujemy oddzielnej wyceny zależnie od stopnia złożoności zadania i wymaganych czasów reakcji. Prace administracyjne mogą być wyceniane godzinowo (według stawki podanej w cenniku) lub ryczałtowo.
W celu ustalenia warunków świadczenia tej usługi prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Tak, serwery można połączyć siecią wewnętrzną. Sieć taka skonfigurowana jest na osobnym interfejsie sieciowym, funkcjonuje niezależnie od łącza do Internetu i umożliwia swobodną wymianę danych pomiędzy serwerami, nie obciążając łącza. Ruch w sieci wewnętrznej nie jest uwzględniany w miesięcznym limicie transferu. W celu uruchomienia usługi należy w Panelu Klienta zaznaczyć opcję “sieć wewnętrzna” dla każdego serwera, który ma mieć dostęp do takiej sieci.
Nie, serwer FTP znajduje się w wydzielonym segmencie sieci i nie ma możliwości wpięcia go do sieci prywatnej klienta.
Stosowane przez nas płyty główne wyposażone są w sprzętowy kontroler SATA RAID. Standardowo instalacje Linux i Windows konfigurowane są z RAID-em software’owym, jednak klient może samodzielnie przekonfigurować swój serwer przy użyciu IPMI w taki sposób, by korzystać z kontrolera sprzętowego.
Klientom potrzebującym wydajniejszej konfiguracji jesteśmy w stanie udostępnić serwery z dodatkowym, wydajniejszym kontrolerem RAID – osoby zainteresowane prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Nie ma możliwości wstawiania własnych urządzeń do pomieszczeń przeznaczonych na Serwery Dedykowane. Istnieje natomiast możliwość:
- wynajęcia serwera dedykowanego i wstawienia go do swojej kolokacji ulokowanej w DC Atmana lub
- połączenia serwera dedykowanego z urządzeniami w takiej kolokacji lub z zasobami w Atman Cloud za pośrednictwem łącznika międzyusługowego.
O szczegóły należy pytać Biuro Obsługi Klienta.
Najlepszym sposobem zgłoszenia awarii jest skorzystanie z przycisku „Wystaw zgłoszenie” w Panelu Klienta (zakładka „Serwery dedykowane”, przycisk w karcie serwera) – dzięki temu nasza obsługa techniczna otrzyma precyzyjne informacje, które znacznie przyspieszą usunięcie problemu. W ten sposób awarie można zgłaszać przez całą dobę i są one traktowane priorytetowo.
W godzinach pracy biura można też zgłosić awarię telefonicznie, kontaktując się z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Interwencja zostanie zakończona zgodnie z SLA właściwym dla danej usługi.
Jak najszybciej zadzwonić lub wysłać mail do Biura Obsługi Klienta. Jeśli jest to sprawa incydentalna, wtedy serwer zostanie warunkowo odblokowany. Odzyskanie zablokowanego serwera możliwe jest w ciągu 14 dni od jego zablokowania.
Standardowo do każdego serwera można dołączyć do 20 adresów IPv4.
Jeśli potrzebujesz większej liczby adresów, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.
Konfiguracje standardowe dostępne na naszej stronie WWW są instalowane wcześniej i czekają w szafach rack na zamówienia klientów. Dzięki temu mogą być uruchamiane natychmiast, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – po potwierdzeniu płatności. Jeżeli wybrałeś opcję z własnoręczną instalacją systemu operacyjnego, serwer będzie dostępny bezpośrednio po potwierdzeniu płatności. Jeśli wybrałeś serwer z preinstalowanym systemem, uruchomienie serwera potrwa od ok. godziny (Linux) do jednego dnia roboczego (Windows).
Termin uruchomienia niestandardowych konfiguracji dostarczanych na zamówienie wynosi typowo do 2 tygodni i jest każdorazowo określany przez obsługę w momencie potwierdzania zamówienia.
Standardowo serwery rozliczane są w cyklach miesięcznych. Możliwe jest uzyskanie innych okresów rozliczeniowych na życzenie, po kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Tak. Jako dodatek do usługi serwera dedykowanego można dokupić administrację serwerem, administrację polityką backupową, audyt bezpieczeństwa oprogramowania, zlecenie konfiguracji systemu i zabezpieczeń i inne usługi administracyjne rozliczane ryczałtem lub godzinowo.
W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Prezentowany na stronie WWW cennik nowych usług może z czasem ulegać zmianie. Cena już uruchomionych usług, na które nie zawarto umów terminowych, może ulec zmianie tylko w przypadku wystąpienia czynników zewnętrznych, które istotnie wpływają na koszty świadczenia usługi. Ceny usług, na które zawarto umowy długoterminowe, obowiązują przez cały okres trwania umowy.
Wszelkie ograniczenia dotyczące wykorzystania serwerów dedykowanych zostały opisane w Regulaminie. Podstawową zasadą w nim prezentowaną jest zgodność zastosowań z prawem polskim. Nie wprowadzamy natomiast technicznych ani biznesowych ograniczeń w wykorzystaniu serwerów: można na nich instalować dowolne oprogramowanie i świadczyć przy jego użyciu dowolne usługi – w sposób zgodny z prawem.
Jeżeli chcesz, aby ruch pomiędzy Twoimi serwerami nie był wliczany do limitu transferu, polecamy zakupienie usługi sieci wewnętrznej. Cały ruch wychodzący z serwera do Internetu, z wyjątkiem ruchu skierowanego na serwer backupowy (usługa FTP), jest uwzględniany w statystykach i wliczany do limitu transferu.
Standardowa usługa serwerów dedykowanych jest już bardzo atrakcyjnie wyceniana, jednak w przypadku zamówienia ponad 10 serwerów można otrzymać dodatkowe zniżki; informacji udziela Biuro Obsługi Klienta. Dla stałych klientów przygotowaliśmy także zniżki związane z czasem wynajmu serwera.
Dla standardowych usług naprawa serwera wykonywana jest w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia awarii. Jeżeli klient wykupił dodatkowy, podwyższony poziom SLA, naprawa następuje w czasie przewidzianym w usłudze dodatkowej. Jeżeli awaria nie jest krytyczna (np. awarii uległ jeden z dysków), naprawa dokonywana jest w momencie uzgodnionym przez obie strony. Wszystkie elementy infrastruktury poza samym serwerem są w pełni redundantne, co pozwala na zapewnienie wysokiej dostępności gwarantowanej w SLA.
Płatności za usługi serwerów rozliczane są przez zewnętrzny system płatności elektronicznych. Nasz system automatycznie pobiera informacje o dokonanych płatnościach z tego systemu. Jeżeli pieniądze zostały wysłane, a nie dotarły, musisz wyjaśnić tę sytuację z operatorem płatności.
Po zamówieniu Serwera Custom skontaktuje się z Tobą nasz pracownik w celu wyjaśnienia ewentualnych niejasności technicznych i ustalenia terminu aktywacji. Zamówienia nietypowe zwykle realizowane są w ciągu od kilku do kilkunastu dni.
Jeśli zamówiłeś usługę online i chcesz z niej zrezygnować, wystarczy skontaktować się naszym Biurem Obsługi Klienta. Twój serwer zostanie zablokowany i wyłączony, a umowa rozwiązana po zakończeniu bieżącego okresu rozliczeniowego, zgodnie z Regulaminem.
Kwestię rozwiązywania podpisanych umów opisuje Regulamin, który został także załączony do umowy.
Jeśli do przetwarzania danych osobowych klient wykorzystuje serwery dzierżawione od zewnętrznego usługodawcy, spełnienie wymagań ustawy w zakresie ochrony danych osobowych wymaga spełnienia pewnych warunków przez urządzenia, infrastrukturę i usługę dostarczaną przez takiego usługodawcę. Świadczona przez ATM S.A. Usługa Serwerów Dedykowanych pozwala spełnić warunki ustawy o ochronie danych osobowych w zakresie infrastruktury, jej lokalizacji i fizycznej organizacji dostępu do serwerowni. Na życzenie klientów ATM udostępnia szczegółową dokumentację dot. infrastruktury wykorzystywanej do świadczenia usługi, niezbędną do opracowania przez klienta poprawnej polityki bezpieczeństwa. Dodatkowo jest możliwość podpisania z ATM umowy powierzenia (wzór dostępny na życzenie).
Usługa Serwerów Dedykowanych sprzedawana jest standardowo w postaci elektronicznej, bez podpisywania umowy na papierze. Pomimo to usługodawcę i klienta wiąże ważna umowa cywilno-prawna, która zawierana jest w momencie zakupu usługi. Podstawę tej umowy stanowi Regulamin, który jest akceptowany przez klienta w procesie zakupu usługi. Umowa ta jest ważna i wiążąca dla obydwu stron z punktu widzenia polskiego prawa.
Jest to możliwe, jednak obecnie taki tryb zawierania umowy nie jest obsługiwany w automatycznym procesie zakupowym. W takim wypadku, ze względu na konieczność wymiany dokumentów w formie papierowej, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Usługi Atmana dostępne są tylko dla podmiotów gospodarczych z nadanymi numerami NIP i REGON. Nie ma obecnie możliwości zakupu usługi przez klientów indywidualnych, którzy nie mają zarejestrowanej działalności gospodarczej.
Standardowo płatności za usługi obsługiwane są przy użyciu systemu płatności elektronicznych. Umożliwia on wykonanie automatycznego przelewu z większości polskich banków oferujących bankowość internetową, a także dokonanie płatności kartą kredytową. Jednak jeśli z jakiegokolwiek powodu nie możesz dokonać płatności w trybie automatycznym, możesz zrobić przelew. Płatności możesz wtedy dokonać na poczcie lub przez Internet, wpisując dane przekazu do swojego systemu bankowości internetowej. Zwróć przy tym szczególną uwagę na podanie numeru transakcji w tytule przekazu. Płatności dokonywane w ten sposób nie są księgowane automatycznie – ich obsługa może zająć do 48 godzin (w dni robocze), a dostęp do usługi serwera uzyskasz dopiero po zaksięgowaniu wpłaty.
Lista uczestników jest dostępna na stronie Lista wszystkich uczestników Thinx IX
Do Thinx można dołączyć w dowolnym z niżej wymienionych węzłów:
Miasto | Nazwa lokalizacji | Adres |
Warszawa | Centrum Danych Atman Warszawa-1 | ul. Grochowska 21a |
Warszawa | Centrum Danych Atman Warszawa-2 | ul. Konstruktorska 5 |
Warszawa | LIM Marriott | Al. Jerozolimskie 65/79 |
Białystok | Netia | ul. Narewska 14 |
Białystok | Wersal | ul. Legionowa 28 |
Gdańsk | Centrum Techniki Okrętowej (CTO) | ul. Wały Piastowskie 1 |
Gliwice | Tauron | ul. Wybrzeże Armii Krajowej 19 |
Katowice | 3S | ul. Gospodarcza 12 |
Katowice | 4 Data Center (4DC) | ul. Adamskiego 7 |
Katowice | Altus | ul. Uniwersytecka 13 |
Koszalin | Politechnika Koszalińska | ul. Śniadeckich 2 |
Kraków | Biprostal | ul. Królewska 57 |
Kraków | Cyfronet | ul. Nawojki 11 |
Kraków | Grupa Onet.pl | ul. Bobrzyńskiego 12E |
Kraków | Netia | pl. Matejki 12 |
Lublin | Netia | ul. Okopowa 5 |
Łódź | Red Tower | ul. Piotrkowska 148 |
Płock | Zakład Energetyczny Płock | ul. Graniczna 79 |
Poznań | Beyond/Stary Browar | ul. Półwiejska 42 |
Poznań | Uniwersytet Ekonomiczny | ul. Powstańców Wielkopolskich 16 |
Radom | Korbank | ul. Wodna 9a |
Szczecin | Pazim | ul. Rodła 8 |
Wrocław | Netia | ul. Joannitów 13 |
Wrocław | Sky Tower | ul. Powstańców Śląskich 95 |
Atman E-Line to szybkie, w pełni zarządzane usługi wysokich przepustowości, oparte na technologii Ethernet, zgodne ze standardem IEEE 802.3 i zakończone stykiem Fast Ethernet lub Gigabit Ethernet.
Usługi w standardzie Ethernet stanowią popularną technologię wykorzystywaną powszechnie zarówno w sieciach lokalnych, jak i coraz częściej w połączeniach lokalizacji rozproszonych geograficznie.
Standard Ethernet stanowi bazę do świadczenia wielu zaawansowanych technologicznie usług związanych z dostępem do zasobów serwerowych lub dostępem do Internetu.
Usługa Atman E-Line jest dostępna w dwóch wariantach:
Lambda to usługa łącząca dwie lokalizacje za pomocą wysoko przepustowej infrastruktury, ponieważ bazuje na dedykowanym optycznym kanale cyfrowym. Usługi dostępne w sieci Atman to Lambdy typu LAN (o prędkościach 1 Gb/s, 10 Gb/s), WAN (STM-16, STM-64) i FC (4G, 8G). Zestawienie Lambdy gwarantuje klientowi całe pasmo na wyłączność i najwyższy poziom przezroczystości dla przenoszonych danych.
Usługa Lambda to idealna propozycja dla dostawców usług internetowych (ISP), operatorów sieci i dużych przedsiębiorstw wymagających ekonomicznego, szybkiego połączenia sieciowego.
Usługi transmisji danych typu SDH są to usługi synchroniczne budowane w oparciu o szkielet SDH. Umożliwiają uruchomienie synchronicznego kanału cyfrowego SDH.
Technologia powstała jako rozwinięcie standardu PDH. Podstawową jednostką systemu jest jednostka transportowa STM-1 o prędkości przesyłania do 155 Mb/s, która umożliwia łatwą współpracę z siecią plezjochroniczną PDH o prędkości przesyłania 140 Mb/s.
- Ogólnokrajowy dostęp – wykorzystanie sieci szkieletowej oraz łączy dostępowych radioliniowych i kablowych
- Indywidualny dobór przepustowości – zapewniamy gwarantowaną przepustowość łącza, a także możliwość szybkiego jej zwiększenia
- Gwarancja SLA
- Kompleksowość – sieć jest w pełni monitorowana i zarządzana przez Atmana
Rozwiązanie MPLS IP-VPN oparte jest na technologii MPLS (Multiprotocol Label Switching) z wykorzystaniem protokołu IP i bezpiecznej, wydzielonej sieci szkieletowej. Dzięki nadawaniu priorytetów poszczególnym rodzajom informacji zyskujemy gwarancję odpowiedniej jakości parametrów transmisji. Na przykład firma przesyłająca ważne dane (np. dokumenty księgowe) może być pewna, że będą one miały pierwszeństwo przed pocztą elektroniczną czy dostępem do Internetu.
- Symetryczne łącza dostępowe światłowodowe lub miedziane, lub zestawione w technologii radiowej
- Każde łącze zakończone routerem zarządzanym przez wykwalifikowanych inżynierów Atmana
- Obsługa do pięciu klas usług
- Podział pasma dobierany elastycznie pod rozwiązanie klienta
- Możliwość zestawienia łącza backupowego z wykorzystaniem sieci GSM
Usługa Atman Firewall służy ochronie przed włamaniami, atakami, wirusami i spamem.
Najważniejsze zalety i korzyści z usługi Atman Firewall to:
- Kompleksowa ochrona styku z siecią Internet
- Inspekcja warstwy aplikacyjnej modelu OSI
- Możliwość pracy w trybach NAT i BRIGDE
- Zaawansowane statystyki bezpieczeństwa (dotyczące m.in. zablokowanych portów i rodzajów ataków, wysycenia pasma itp.)
- Możliwość realizowania bezpiecznych połączeń IPSec VPN
- Redundantny tryb pracy systemu gwarantujący wysoką dostępność usługi
- Utrzymanie systemu przez specjalistów Atmana
- Niskie koszty zakupu usługi i utrzymania systemu
- Rozwiązanie instalowane w szafie Atmana
Usługa świadczona jest w oparciu o systemy Next Generation Firewall z rodziny FortiGate. Składa się z następujących komponentów:
- Instancja firewalla udostępniana klientowi na wyłączność
- Usługa transmisji danych zapewniająca połączenie między firewallem klienta a punktem styku z infrastrukturą klienta.
Klient nie musi oddzielnie kupować usługi transmisji danych – stanowi ona integralną część usługi Atman Firewall.
Rozwiązanie instalowane jest w Centrum Danych Atman, w szafie operatora DC. Klient nie musi dokonywać zakupu żadnego sprzętu. W ramach miesięcznej opłaty abonamentowej może korzystać z funkcji, jakie zapewnia Firewall Nowej Generacji.
Ochroną firewallingu mogą być objęte usługi standardowego dostępu Internetu, tj.: Business Internet, Colo Internet, Basic Internet, Office Internet.
Usługa Atman Firewall zapewnia ochronę usługi podstawowej dostępu do Internetu.
Jako opcja dodatkowa – w zależności od możliwości technicznych – istnieje możliwość objęcia ochroną zapasowego łącza internetowego, wykupionego u innego operatora telekomunikacyjnego. Usługa w tej opcji umożliwia obsługę protokołów dynamicznego routingu, w tym BGP.
Instancją firewalla zarządzają specjaliści z Atmana na podstawie otrzymanych od klienta zleceń.
Klient ma dostęp do panelu administracyjnego w trybie „tylko do odczytu”, który pozwala na:
- Podgląd statusu
- Podgląd logów i raportów
- Podgląd aktualnej konfiguracji firewalla.
Gwarantujemy standardowe SLA, gdzie dostępność usługi jest na poziomie 99,9%.
Zgłoszenia obsługuje Centrum Zarządzania Siecią Atman (NOC) zgodnie z procedurą zgłoszenia i eskalacji zawartą w Umowie. Zgłoszenia przyjmowane są w trybie 24/7/365.
Typowe uruchomienie usługi trwa 7 dni roboczych i obejmuje:
- Zestawienie usługi transmisji danych od firewalla do punktu styku z infrastrukturą klienta
- Przygotowanie instancji firewalla i dokonanie inicjalnej konfiguracji firewalla. Podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego usługi.
Z uwagi na specyfikę usługi nie jest możliwe uruchomienie usługi na bezpłatne testy – indywidualna konfiguracja dla klienta zajmuje kilka godzin pracy inżyniera i wymaga przydzielenia zasobów firewalla.
Istnieje natomiast możliwość uruchomienia usługi na miesięczne płatne testy.
System AntyDDoS:
1. Chroni przed konkretnym rodzajem ataku pochodzącego z zewnątrz: Distributed Denial of Service:
- Atak DDoS polega na zalewaniu sieci klienta celem zablokowania ruchu (zapchaniem łącza) i tym samym odcięcia jej od sieci Internet.
2. Zadaniem systemu AntyDDoS jest przekierowanie całego ruchu na „boczny tor”, odfiltrowanie tego szkodliwego (mającego na celu wyłącznie wysycenie łącza) i przepuszczenie ruchu właściwego.
3. System składa się z:
- Sensora – służącego do przeprowadzania analizy ruchu i podejmowania decyzji, kiedy ma być przekierowany
- Filtra – który jest prostym firewallem, ale o możliwościach filtrowania dużej ilości ruchu (prostym w takim sensie, że tylko filtruje, ale nie ma funkcji typu DoS, AV, IPS)
Firewall:
- Działa dwustronnie: zabezpiecza sieć przed niechcianym ruchem z zewnątrz, ale potrafi również blokować ruch wychodzący (od klienta).
Usługi Atman AntyDDoS i Atman Firewall mają różne funkcje i mają różne zadania. Są na tyle różne, że nie da się jednej zastąpić drugą, natomiast wzajemnie się uzupełniają.
Tak, Atman Firewall pracuje „inline”. Traktowany jest jak każde inne aktywne urządzenie w sieci Atman. Jego obciążenie wpłynie na jakość działania łącza internetowego – komunikacji ze światem.
Wypełnij formularz znajdujący się na tej stronie. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.
Nie, nic nie płacisz za bycie partnerem Atmana, tylko zarabiasz.
Nie ma ograniczeń, to zależy od Ciebie.
Agencyjny, oznaczający wynagrodzenie wypłacane jednorazowo, i prowizyjny, w którym wypłatę prowizji otrzymujesz co miesiąc.
Nie musisz przechodzić żadnych szkoleń, ale możesz, bo 2 razy do roku organizujemy szkolenia stacjonarne i średnio raz w miesiącu prowadzimy webinaria produktowe.
Nie, dzielimy się wiedzą za darmo.
W tym procesie partnerów wspierają nasi specjaliści z działu presales, a w bardziej złożonych projektach zapraszamy do współpracy naszych inżynierów.
Tak. Stworzyliśmy dla partnerów specjalną stronę, na której oprócz cenników i materiałów informacyjnych znajduje się baza wiedzy, nagrane webinaria i inne materiały przydatne w sprzedaży.
Wystarczy podpisać z nami umowę partnerską.