100% uptime w Centrach Danych Atman już od 10 lat

15.02.2022
Nowości produktowe

W 2021 roku zarówno rzeczywista dostępność zasilania w centrach danych, jak i średnie rzeczywiste dostępności usług telekomunikacyjnych Atmana przewyższyły SLA. To kolejny rok potwierdzający stabilność i wysoką jakość usług świadczonych przez Atman.

Internet i transmisja powyżej 99,98%

Dostęp do Internetu i transmisja danych to usługi objęte w Atmanie gwarancją SLA 99,9% (dot. łączy bez redundancji). Ich rzeczywista dostępność w 2021 r. wynosiła odpowiednio 99,987% i 99,984%, a więc w obu przypadkach znacznie powyżej SLA. Jeżeli natomiast spojrzymy na okres ostatnich 5 lat, średnia rzeczywista dostępność zarówno dostępu do Internetu, jak i usług transmisji danych to ponad 99,97%.

Dane o dostępie do Internetu obejmują wszystkie rodzaje usług, tj. łącza internetowe dla firm i instytucji dostarczane do wskazanych przez nie lokalizacji (Atman Business Internet i Atman Basic Internet), a także połączenia z Internetem serwerów w kolokacji (Atman Colo Internet), Serwerów Dedykowanych Atman i platformy Atman Cloud.

Zasilanie serwerów: 100% × 10

Jeśli chodzi o usługi data center, w szczególności kolokację serwerów, umową SLA gwarantujemy dostępność zasilania na poziomie 99,999%, czyli tzw. pięciu dziewiątek. Jednak przez ostatnich 10 lat udokumentowana rzeczywista dostępność zasilania w naszych ośrodkach przetwarzania danych wynosiła 100%.

Atman zapewnia nieprzerwaną pracę serwerów w kolokacji, ponieważ nasze centra danych są w pełni przygotowane na sytuacje kryzysowe. Zasilanie z sieci miejskiej jest dostarczane w redundancji 2N, a wydajny system zasilania awaryjnego obejmuje rozbudowany system UPS-ów i 20 generatorów prądotwórczych z zapasem paliwa na 48 h (i zabezpieczeniem jego dostaw w określonym czasie).

Zmiany klimatu vs przerwy w dostawie prądu

W 17 stycznia br. miało miejsce zdarzenie, które potwierdziło gotowość naszej infrastruktury data center i niezachwianą ciągłość działania usług. Nietypowa o tej porze roku burza połączona z intensywnymi opadami śniegu i silnym, porywistym wiatrem spowodowała przerwy w dostawie prądu w Warszawie i okolicach – m.in. na Pradze-Południe, gdzie znajduje się Centrum Danych Atman Warszawa-1.

Mimo awarii w sieci miejskiej nasi klienci usług kolokacji, Serwerów Dedykowanych i Atman Cloud korzystali ze swoich środowisk bez zakłóceń. Systemy zasilania awaryjnego naszego data center niezwłocznie podjęły pracę, m.in. uruchomiły się generatory prądotwórcze. Po ok. 10 minutach zasilanie miejskie zostało przywrócone.

Zmieniający się klimat sprawia nam wszystkim coraz większe niespodzianki pogodowe. Można się więc spodziewać częstszych niż dotychczas problemów ze stałą dostępnością prądu dostarczanego sieciami elektrycznymi. Profesjonalne centra danych takie jak Atman DC są odpowiednio wyposażone, aby w razie tego typu problemów zapewniać swoim klientom zasilanie i ciągłość działania systemów informatycznych.