16.03.2016

ATM S.A., operator największego centrum danych w Polsce i krajowej sieci światłowodowej, odświeża identyfikację wizualną. Od marca br. wszystkie usługi spółki będą oferowane wyłącznie pod marką Atman. Rebranding jest efektem zmian zachodzących w spółce i ma ułatwić dotarcie do klientów.

Od marca br. usługi świadczone do tej pory przez ATM S.A. pod markami Atman i Thinx Poland będą oferowane pod marką handlową Atman. – Dotychczas na przykład serwery dedykowane sprzedawaliśmy pod marką Atman EcoSerwer, a usługę kolokacji pod markami Thinx Poland i Atman. Dla naszych dotychczasowych klientów unifikacja marek oznacza przede wszystkim uproszczenie komunikacji i łatwiejsze zarządzanie usługami. Wkrótce wszystkie nasze produkty będą dostępne w ramach jednego serwisu internetowego www.atman.pl, a w dalszej perspektywie planowana jest konsolidacja portalu klienta. Cały proces prowadzony jest stopniowo, ale konsekwentnie – tłumaczy Jacek Bykowski, Dyrektor Działu Marketingu i Rozwoju Biznesu ATM S.A.

Jacek Bykowski zaznacza, że nazwa ATM S.A. będzie w dalszym ciągu funkcjonowała – jako marka korporacyjna. Spółka posługuje się nią w relacjach z inwestorami i wszelkich kontekstach giełdowych (ATM jest notowana na GPW od 2004 r.) oraz w dokumentacji formalno-prawnej, np. przy zwieraniu umów z klientami – i to nie ulegnie zmianie. Cała komunikacja sprzedażowo-usługowa natomiast ma bazować na marce Atman.

– Tym co odróżnia dzisiaj na rynku firmy informatyczne, nie jest wyłącznie technologia, ale przede wszystkim doświadczenie i kompetencje. Szczególnie istotne są one tam, gdzie w grę wchodzi bezpieczeństwo danych i konieczność zapewnienia nieprzerwanego dostępu do informacji. Nasza spółka specjalistyczne kompetencje – zarówno techniczne, jak i biznesowe – rozwija od 25 lat, obsługując najbardziej wymagających klientów z sektora bankowego, telekomunikacyjnego czy e‑commerce. Pora, by je w czytelny sposób szerzej zakomunikować rynkowi – wyjaśnia Dariusz Terlecki, Prezes Zarządu ATM S.A.

Spółka chce wykorzystać szanse, jakie stwarza cyfrowa transformacja biznesu i realizowana przez przedsiębiorstwa strategia „Cloud First”. Według najnowszego raportu IDC, do 2020 roku wydatki firm na oprogramowanie, sprzęt, implementację, serwis i zarządzanie usługami chmurowymi wyniosą ponad 500 miliardów USD. To ponad trzy razy więcej niż obecnie.

– IDC prognozuje masowe zastosowanie technologii mobilnych, chmury, Big Data i mediów społecznościowych. Do 2018 roku przepływ danych zewnętrznych w przedsiębiorstwach ma wzrosnąć aż pięciokrotnie, przy czym liderzy cyfrowej transformacji zwiększą ilość danych wychodzących co najmniej 500-krotnie. My jako operator centrum danych mamy tutaj dużą rolę do odegrania. Cyfrowe dane, których ilość rośnie w tak lawinowym tempie, trzeba przecież gdzieś bezpiecznie przechowywać – zauważa Jacek Bykowski.

Marka ma znaczenie

Historia ATM jest nierozerwalnie spleciona z historią Internetu. To pierwsza polska firma przyłączona do Internetu i jeden z najbardziej doświadczonych operatorów telekomunikacyjnych. W 1993 r. to ATM jako pierwszy ISP w naszym kraju zaoferował innym firmom dostęp do globalnej sieci (pod szyldem IKP – Internet Komercyjny w Polsce). W 2001 roku spółka rozpoczęła budowę warszawskiej miejskiej sieci światłowodowej, tworząc markę ATMAN (ATM+MAN), i rozszerzyła zakres świadczonych usług o kolokację. Dziś ATM S.A., według danych PMR Research, to lider rynku centrów danych, obsługujący największe banki i telekomy, dysponujący siecią światłowodową o długości ponad 15 tys. km i posiadający kilka obiektów data center spełniających najwyższe normy bezpieczeństwa.

Obecnie zarządzający spółką dążą do jak najefektywniejszego wykorzystania zasobów i kompetencji. Chcą mocniej wejść na nowe rynki – zaoferować usługi z zakresu bezpieczeństwa firmom z sektora MŚP i start-upom, a także zwiększyć sprzedaż usług za granicą. Rebranding ma wspomóc i ułatwić planowaną ekspansję.

Na przestrzeni ostatnich lat włożyliśmy wiele pracy w to, by znaleźć się w gronie największych operatorów data center w Europie Środkowo-Wschodniej. Zbudowaliśmy wydajną, bezpieczną infrastrukturę, stworzyliśmy bardzo dobre produkty. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że na konkurencyjnym rynku nawet najlepsze produkty mogą okazać się niewystarczające, jeśli w jasny, klarowny sposób nie zakomunikujemy rynkowi, kim jesteśmy i co nas wyróżnia. Jesteśmy przekonani, że dzięki unifikacji marek i innym działaniom wspierającym poprawę rozpoznawalności naszej marki handlowej, uda nam się to osiągnąć – podkreśla Dariusz Terlecki, Prezes Zarządu ATM S.A.

Nowe logo Atmana zaprojektowało studio graficzne TOFU, a hasło „non-stop-data”, nawiązujące do misji spółki, opracowała agencja Midea.

ATM S.A. jest notowanym na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie liderem polskiego rynku centrów danych i ekspertem w zakresie bezpieczeństwa transmisji i przechowywania danych. Pod marką Atman świadczy usługi kolokacji i hostingu oraz usługi w chmurze we własnych centrach danych o łącznej powierzchni 13 600 mkw. Wykorzystując swoje łącza zagraniczne i sieci światłowodowe w największych miastach Polski, Atman oferuje usługi szerokopasmowe, w tym dostęp do Internetu i transmisję danych. Głównymi odbiorcami usług są operatorzy telekomunikacyjni, media tradycyjne i portale internetowe oraz firmy z sektora finansowego, handlowego i przemysłowego.
Dokładniejsze informacje pod adresem:
www.atman.pl.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel